Close
Logo

Om Oss

Cubanfoodla - Denne Populære Vinen Rangeringer Og Anmeldelser, Ideen Om Unike Oppskrifter, Informasjon Om Kombinasjoner Av Nyhetsdekning Og Nyttige Guider.

Kultur

Drikkene vi elsker akkurat nå

Har du noen gang lurt på hvordan en samtale mellom anmelderne våre kan høres ut? Dykk inn i denne episoden med Wine Enthusiasts brennevinsanmelder extraordinaire og Writer-at-Large Newman arbeid og Anna-Christina Cabrales , maestro smaksleder og anmelder fra Burgund og Rhônedalen. Det er en livlig diskusjon om nåværende og fremtidige vin- og brennevinstrender, som blander humor med ekspertinnsikt.



Denne episoden åpner med en åpenhjertig runde av «Love it» og «Hate it» med moter fra 2023 som enten gjorde inntrykk eller gjorde dem irriterte og forvirrede.

Mens duoen titter inn i krystallkulen fra 2024, utforsker de hva som har holdt seg rundt fra i fjor – og helt tilbake til pandemien (tenk: fremveksten av drikkeklare drikker og mer). Kara satser på en bestemt espresso martini riff og dobler ned på spirit-kategorien som vil dominere. AC sier at sanne vintrender ennå ikke har utviklet seg, men inviterer lidenskapelig entusiaster til å utforske rosé og økt åpenhet på en rekke nivåer.

Enten du er en erfaren sommelier eller bare tar beina fatt i vinens verden, er det noe for enhver smak i denne ærlige og morsomme samtalen. Så hell deg selv et glass og bli med oss ​​mens disse ekspertene løsner sine tanker om hva som skal skje i 2024.



Du vil kanskje også like: Den nye trenden i Hard Seltzer? Vanlig Seltzer

  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo

Avskrift av episode

Transkripsjoner genereres ved hjelp av en kombinasjon av talegjenkjenningsprogramvare og menneskelige transkriberinger, og kan inneholde feil. Vennligst sjekk den tilsvarende lyden før du siterer.

Høyttalere: Anna-Christina Cabrales, Kara Newman, Samantha Sette

Anna-Christina Cabrales 00:08

Hei og velkommen til vinentusiast-podcasten. Du serverer drikkekultur og menneskene som kjører den. Jeg er Anna-Cristina Cabrales smakeleder her hos Wine Enthusiast, og sammen med meg i dag er Karen Newman, vår brennevinsanmelder og skribent for øvrig. I denne episoden ser vi dypt inn i krystallkulen vår i drikkeverdenen og forutsier hva som vil være hett eller ikke innen vin- og brennevinstrender for året som kommer. Har hermetisk vin mistet appellen, og vil Espresso Martini være inne eller ute i 2024? La oss hoppe rett inn.

Newman arbeid 00:43

Kallet er en drømmesamling av California-viner som tilbyr et distinkt utvalg av varianter, stiler og best i klassen Appalachians. Vinmaker James MacPhail holder hver vin en klar, enestående stemme, og jobber med kjente familiedyrkere for å lage Chardonnay, Pinot Noir og Cabernet Sauvignon. Mens du samler over 7090 pluss poeng i prosessen. Bli med en av kollegene fullt tilpassbare vinklubber for første tilgang til nye utgivelser, spesialbibliotek, grøfter og mer. Med fire medlemsalternativer er det en klubb for hver vinelsker, motta tre forsendelser per år, eller prøv det månedlige abonnementet, og lever tre flasker i måneden rett på døren. For informasjon og tilgang. Besøk oss på www.thecalingwine.com/enthusiast. It’s January and we’re all thinking about what happened in the year just past and what’s coming up in the year ahead. Here at Wine Enthusiast HQ, we’re certainly thinking about what’s on tap for wine and spirits. I’m Karen Newman, writer at large and spirits reviewer for Wine Enthusiast.

Anna-Christina Cabrales 01:47

Og jeg er Ana Christina Cabrales, smaksleder og anmelder for burgunder og Rhônedalen. Så Kara, før vi snakker om 2024-trendene, la oss snakke om 2023.

Newman arbeid 02:00

Ok, så du er midt i vinverdenen. Så vi begynner selvsagt med deg. Så hva fanget din oppmerksomhet i 2023? Faktisk, du vet, selv før vi dykker inn på den ideen, hva er det, hvorfor spiller vi ikke et lite spill med kjærlighetsspill, elsker det eller hater det. Så jeg vil starte med positiv eller negativ opp.

Anna-Christina Cabrales 02:18

Jeg kommer til å gå med kjærlighet og kjærlighet med en liten åre av kanskje litt irritasjon, om du vil, ikke sant? Det samme er to sider av den mynten, men jeg elsket det. Jeg har definitivt lagt merke til at flere forbrukere ønsker å lære mer. Og dette er positivt for meg, for i et marked der vi ser nedgang i vinforbruket, ser vi, eller i det minste det jeg har lagt merke til er at forbrukere ønsker å lære mer om hva de konsumerer og betaler for for det. Men, du vet, selvfølgelig, det diskvalifiserer ikke noen andre drikkere der ute fra de som nettopp er på vei inn i vinverdenen som på en måte føler seg gjennom og prøver å finne veien gjennom pakking og markedsføring, noe som absolutt gjør det. eksistere. Men det jeg elsker er at vi begynner å stille flere spørsmål om hvorfor, vet du, er det spørsmål om sulfitter, vi stiller spørsmål ved sulfitter, nivåene av det, hvor mye av det er i vinene? Hvor mye av det er det, hvor mye sulfitter er i vin kontra andre produkter som er der ute. Og til og med ting ned til global oppvarming? Du vet, jeg ville høre plutselig, som visse spørsmål som, så hvilken drue er dette? Men nå stiller vi spørsmål som, hvordan påvirker dette meg? Og jeg elsker svarene. Jeg elsker å lære av vinprodusentene. Men vær så snill, og dette er den delen hvor jeg blir litt irritert. Som, kom igjen, som, vinprodusenter gir oss et veldig godt og dedikert svar på å like hva som, hvorfor er det at du gjør det du gjør for å kjempe mot global oppvarming? Du vet, det burde være en historie som er unikt din, og det er historiene dine, du eier den, og vi ønsker å følge trinnene dine og forstå hvorfor du gjør det du gjør. Og jeg elsker at vi stiller spørsmål ved ting, men mer forstår hvorfor. Hva med deg?

Newman arbeid 04:23

Vel, en av tingene jeg elsker akkurat nå, er at jeg virkelig har skrevet ut at vi er på slutten av den tørre januar. Ja. Og at det ikke er den delen jeg elsker. Men jeg setter definitivt pris på at nullsikker og lavbestandig drinker nå er på hver meny overalt. Vi har sett at en regel to er der definitivt. Kan du gjøre en null bevis?

Anna-Christina Cabrales 04:48

Jeg ser det mye mer på menyer, siden det bare er en kombinasjon der du ser cocktailer og viner samlet sammen.

Newman arbeid 04:57

Men jeg føler at jeg virkelig setter pris på at du ser det overalt nå, føler jeg at hvis du går til en barrestaurant nå og du får en cocktailmeny og den ikke er der, føles det som om det er en åpenbar utelatelse. Jepp, jeg vil si at det bare gjør det enkelt. Det gjør det lettere å ikke konsumere eller å konsumere litt mindre eller å ha alternativer når du er sammen med folk som ikke drikker, uansett grunn. Jeg synes det er forfriskende og det er sårt nødvendig. Jeg ser frem til å utforske flere av disse menyene i året som kommer.

Anna-Christina Cabrales 05:27

Helt sikkert. Jeg liker å ha muligheten til å ikke presse. Jeg er fortsatt, jeg kan fortsatt delta, men ikke noe press til nødvendig å konsumere alkohol.

Newman arbeid 05:38

Helt sikkert. Ok, hva mer har du på deg? På den gode listen din? Tommel opp-listen din?

Anna-Christina Cabrales 05:43

Vel, nei, jeg tror jeg kommer til å gå rett inn i hat fordi du allerede har berørt noe som egentlig er rettferdig, jeg vet ikke, det får meg til å føle ting, Kara. Så jeg kommer til å gå inn i hat, og det handler ikke om kategorien som helhet. Nå tror jeg på å ha ikke-alkoholholdige lavprøveviner. Men du vet, vi trenger dem. Jeg tror det er en kategori som er kommet for å bli. Men vær så snill, hold deg i din egen bane. Ikke kast vin. Du vet, vi drikker vin av en viss grunn her. Og det handler ikke nødvendigvis om helsemessige fordeler her. Fordi zoom en fordi det føles bra. Den passer utmerket til så mange forskjellige typer mat. La oss ikke snakke om denne kategorien som noe som ligner helserelatert her. Greit

Newman arbeid 06:30

herregud, du har truffet et av smertepunktene mine. Hva er det? Jeg mener, en av tingene jeg mener, jeg har slått denne trommelen en stund, det er ikke spesifikt for 2023. Men jeg virkelig forakter når du ser cocktailer eller brennevin, eller vin eller øl for den saks skyld posisjon som en velværedrikk. Ja, nei, nei, nei, nei, hvis det er alkohol i det, er det ikke en velvære. Det er ikke netto, uansett hva det er, jeg bryr meg ikke om at Margarita har lavere alkohol eller mindre sukker. Du vet, hvis det er alkohol, er det, det er ikke en velværedrikk, eller hvor mange tilpassede Genex eller nootropics eller hva du måtte dytte inn der hvis alkoholer også er der. Jeg tror du bare skal ta det for hva det er og bare nyte det og du vet, en flott tur på spaet, gå på treningsstudioet, du vet, gjør det du skal. Men du vet, nyt den Margarita senere, du vet, og nyt den for hva den er. Og alt er bra med måte.

Anna-Christina Cabrales 07:30

Avtalt.

Newman arbeid 07:32

Ok, så vil du se tilbake til ting du ikke liker? Engelen eller djevelen som sitter på skulderen din?

Anna-Christina Cabrales 07:40

Greit, la meg kaste det tilbake til kan ikke være alt jeg.

Newman arbeid 07:45

Jeg skal tilbake. Ok, jeg skal legge igjen noe annet som virkelig gjør meg gal. Noe jeg hatet om 2023. Og det er cocktailprisen på $20 og mer.

Anna-Christina Cabrales 07:56

Ok, ja, jeg kan til og med si 25 eller mer. Helt sikkert. Jeg er som, hva? Hva handler det om? Er ikke det prisen på et måltid? Liker du en rett?

Newman arbeid 08:05

Ja. Det er vilt. Og jeg pleide å tenke på drinker som rimelig luksus. Og det er bare det har gått gjennom taket. Jeg forteller historien for magasinet på $21 Martini. Og jeg føler at selv det er i bakspeilet. Noen ganger, du vet, $25 er bare galskap. Og jeg føler ikke at jeg ser en ende i sikte. Og det er ikke bare i New York City heller. Det er bare over alt. Jeg føler at inflasjonen bare kommer ut av kontroll. Og selv når inflasjonen ser ut til å ta seg ned i andre områder av økonomien, før jeg begynte å skrive om drinker skrev jeg om aksjer og obligasjoner og økonomien. Og så tenker jeg fortsatt på mer enn jeg sannsynligvis burde. Og jeg ser at selv om inflasjonen går ned i enkelte områder, er den fortsatt veldig høy når det gjelder matpriser og restaurantpriser og alkoholpriser. Det er fortsatt jeg mener, spesielt i en situasjon borte fra hjemmet, drikker er veldig kostbare å gå ut og ha det bra i disse dager.

Anna-Christina Cabrales 09:08

Avtalt. Jeg synes at jeg underholder hjemme så mye mer enn noen gang før. Jeg tror sikkert at i 2023 kan jeg sannsynligvis stole på hvor mange ganger jeg gikk ut bare for ikke-arbeidsrelaterte ting. Jeg har definitivt underholdt så mye mer hjemme.

Newman arbeid 09:28

Ja, jeg er ikke elite. De kan ikke se at jeg nikker. Jeg er enig. Å herregud.

Anna-Christina Cabrales 09:35

Du vet, du kom inn på noe som jeg lurte på om inflasjon, og ting som kanskje spesielt noen brennevin som vi virkelig pleide å like å fylle opp og nyte og dele med venner. Føler du at vi kanskje i fremtiden vil begynne å se merker kan være på en måte å skape en annen linje som er litt rimeligere. Til hverdagsforbruk igjen føler jeg at alt bare må øke i pris akkurat nå. Men vil vi se det komme opp igjen i fremtiden? Tror du?

Newman arbeid 10:09

Det er et veldig godt spørsmål. Jeg vet ikke, jeg vet at jeg har sett flere studier som peker på det som pleide å bli kalt premiumisering. Hva er det motsatte av premium premium isolasjon? Lenge var det virkelig en trend mot stadig dyrere brennevin, akkurat som du nevnte. Og nå er det flere som handler ned. Jeg mener, jeg tenker mer på 2024. Se fremover, da. 2023. Men jeg antar at det hele blir uskarpt.

Anna-Christina Cabrales 10:39

Kanskje vi bare burde hoppe inn i det da. Vil du gå inn i 2024?

Newman arbeid 10:43

Ja, vi kommer garantert til å sprette rundt. Greit. Ja. Så i 2024 forventer jeg at vi sannsynligvis kommer til å se flere folk handle ned til mer verdipris. Ånder. Jeg vet ikke, det kommer til å være over hele linja. Og det er fortsatt så mange jokertegn, du vet, og alt kan skje. Men helt sikkert, jeg tror du kommer til å se flere folk gå ut og ha sine mugger med margaritas kan vise frem margaritas på merket i dag.

Anna-Christina Cabrales 11:11

Jeg også. Kan vi få en senere?

Newman arbeid 11:14

Helt sikkert. Men jeg tror du kommer til å se flere folk fortsette å få tak i margaritas. Ingen gir opp det ennå, men jeg tror det vil være rimeligere i det bildet, i motsetning til at du vet at det er mest, det mest premium, det dyreste. Og det er faktisk en statistikk jeg fylte ut for på en måte å ringe ut hvor jeg fikk den lille godbiten som var fra ws Ws, de satte sammen en studie og nevnte at sekk handler, og det har liksom satt seg fast i hodet mitt og sier, du vet, ja, dette er akkurat det jeg forventer, vi får se.

Anna-Christina Cabrales 11:45

Du vet, du rørte ved noe her. Og du ser det definitivt mye mer i åndeverdenen. Og jeg tror i vinverdenen, kommer det opp i formatet av bokser, men proporsjoner, du ser litt mer kontroll over proporsjoner på en måte som, spesielt i brennevin og vin, det er denne mentaliteten som, ok, du er Når du står overfor en flaske, er det 750 ML høy som du kanskje må konsumere innen en viss tidsperiode. Og morsomt nok, selv om du legger en belastning nei ut, vet du, vinflaske rett ved siden av den samme størrelsen, den har fortsatt samme mengde trykk. Og jeg føler at spesielt i denne tiden hvor vi beveger oss raskere, forventes vi å være mer produktive, skarpere, like proporsjoner, som om vi ønsker å føle oss bra og ønsker å få den kanten av. Men samtidig vil vi bare ikke ha den samme følelsen neste dag, kan ikke like å være bakfull eller bare føle oss sløve. Og så vil vi at den lille, den lille kanten, den lille tingen på en måte skal rive oss ut av den. Og derfor føler jeg at vi kommer til å se mer, som flere kvalitetsalternativer, spesielt når det kommer til hermetikk. Finner du flere hermetiske alternativer i RTD? Verden?

Newman arbeid 13:09

Å, helt sikkert. Helt sikkert. Det er så morsomt. Jeg så nettopp hermetiske viner i. Jeg dro til vinmonopolen for å hente en flaske vin til middag, og de bokser, bokser med vin, og det falt meg rett og slett ikke inn at jeg bare kunne kjøpe bokser.

Anna-Christina Cabrales 13:25

Ja, det er så enkelt, bærbart, men alt jeg vil si er temperatur. Man vil ha lunken vin. Og jeg antar med mindre det kanskje er rød, musserende vin. Det er litt utfordrende. Men jeg liker dette, vet du, denne ideen om som, ok, vel, kan vi fortsatt nyte, men bare i mindre proporsjoner. Og så i tillegg til bokser, lurer jeg bare på, er dette en reell mulighet for glasslisten på spesielt restauranter, til å virkelig forbedre seg? Du vet, som at vi allerede bruker så mye penger på å gå ut. Jeg mener, for meg, i det minste på loven min, føles det som om jeg betaler, vel, mens markedet før var kanskje tre ganger så mye. Nå føles det som fire ganger fem ganger så mye. Og hvis jeg skal betale så mye, vil jeg ha noe veldig bra. Og jeg hater å si det, for jeg kjenner bare noen av disse flaskene. Jeg kommer bare ikke til å betale det. Du vet, og jeg føler at det kan være en veldig god mulighet her, spesielt for vinregissører som virkelig omfavner kostnadene deres for å lære kostnadene deres og lage veldig kreative glassutvalg.

Newman arbeid 14:39

Det er morsomt, du tok opp FTU-er og oppover tror jeg vi kan gjøre en hel time rundt sannsynligvis. Ja, men la meg si det siden du spurte om dem. Jeg føler at 2024 kommer til å bli året vi ser en skikkelig shakeout i RTD-drinkområdet.

Anna-Christina Cabrales 14:57

Hvordan det? Fordi jeg bare ser...

Newman arbeid 14:59

Det er så mange av dem. Jeg mener, de tjener på det

Anna-Christina Cabrales 15:03

Helt sikkert. Basert på hva du ser, er det definitivt rom for forbedring.

Newman arbeid 15:14

Ja, de er definitivt ikke alle gode. Og jeg tror mange av dem heller ikke er like gode som det du får på en bar. Og det er sikkert. Og det er denne typen utfordrende, men det jeg synes de gjør superbra er distribusjon. De dukker virkelig opp på steder, jeg hadde aldri forestilt meg at du kunne få noe mer enn bare, du vet, en øl, som sportsarenaer eller Ja, eller på en konsert eller togstasjoner, hotellbarer. Jeg har sett et par på flukt, du vet, de vil ha ferdigblandede cocktailer som de vil åpne og helle for deg, du vet, porsjonskontroll, som han sa, og de er gode. Ja. Og du er definitivt bedre enn det du noen ganger fikk.

Anna-Christina Cabrales 16:00

Ja. Jeg la i hvert fall merke til det på et par av mine siste flyreiser. Jeg er som, wow, dette er faktisk ganske bra.

Newman arbeid 16:04

Ja. Det er garantert noen fordeler. Jeg mener, jeg trenger ikke å dunk på hele kategorien, det er faktisk noen utmerkede alternativer. Men jeg tror de utmerkede alternativene er de som kommer til å forbli og de som ikke er like gode, spesielt, du vet, igjen, inflasjonen ser ut til å være vevd. Så som en gjennomgående linje i samtalen vår i dag. Og jeg tror de som ikke gir verdi sannsynligvis kommer til å være noen av de som ikke får lov til å holde seg, vet du, forbrukere hjemme kommer til å si, vel, du vet, hvis jeg Jeg skal betale for dette, jeg vil at det skal være veldig bra. Og hvis ikke, kommer jeg til å stemme med lommeboken og gå rett videre. Hvor kan du finne de beste gavene til gode lave priser som alle vil elske, en total vin og mer. Selvfølgelig, med så mange flotte flasker å velge mellom, finn noe for alle på listen din, enten det er Cabernet, til søsteren din musserende vin til en kollega, eller en enkelt fat bourbon til pappa. Og hvis du trenger hjelp, bare spør en av våre vennlige guider eller råd med de laveste prisene i over 30 år, du vil alltid finne det du elsker og elsker det du finner kun hos Total Wine og mer brennevin som ikke selges i Virginia og Nord-Carolina. Drikk ansvarlig vær 21. Hva annet står på spådommen din for året som kommer?

Anna-Christina Cabrales 17:26

Du vet, på en måte å ta tak i det jeg snakket om tidligere, bare åpenhet, tror jeg er et stort, stort nøkkelord for meg. Åpenhet i den forstand at jeg tror forbrukere ønsker å føle noe som er rent, noe som er hyggelig. De vil ikke nødvendigvis ha noe som kan være dekket av massevis av eik. Jeg sier ikke at det ikke er plass til at det er tid og sted for alt. Men jeg tror vi begynner å se en veldig sofistikert palett som dukker opp. Og de vil bare forstå en følelse av sted. Hvor ble det dyrket terroiret som du vet, hvor den druen ble dyrket, hvor disse druene ble dyrket, og liksom lære, de ønsker å bli imponert og også å imponere. Og jeg mener, på en måte å lære noe fra etiketten eller kanskje lære noe mer av vinmakeren. Og så synes jeg åpenhet, også i formatet av vinetiketter, er enormt. Og jeg elsker å plukke opp en flaske, og jeg ser flere og flere detaljer om en flaske vin. Nå bære plukket opp en flaske vin før jeg mener, og du snudde den bakover og du leste etiketten, så virker det noen ganger som du nesten kan bytte historiene mellom etikettene. Og det høres liksom ut som den andre flaskehistorien uansett.

Newman arbeid 18:58

Det er som markedsføringssjargong. Ja, det virket ikke som om du snakker om et spesifikt sted en bestemt person. Det kan være hva som helst hvor som helst.

Anna-Christina Cabrales 19:05

Nøyaktig. Og så når jeg ser en etikett, spesielt når de snakker om et spesifikt nettsted, snakker de om høyde, de snakker om klær, vi snakker om gjennomsnittlig kjøpsalder og jordtype. Det er bare en del av samtalen. Og det er flott for enhver som vinnerd eller en lignende vinelsker som virkelig er interessert i sånt. Men for alle som liker vi ønsker å ta med i samtalen, hva betyr alt dette, spesielt i en tid hvor vi ser vinprodusenter som bryter ut forskjellige pakker og vingårder og lager som en mengde tappinger? Hvordan skiller den ene fra den neste fortell meg, og jeg tror at det er en reell mulighet der, og som vil hjelpe oss til å bli enda mer forelsket i disse vinene, og åpenhet i et tredje format for meg, tror jeg, og du kan fortelle meg Jeg tar helt feil her, men du er kanskje bare fordi jeg har hengt med sosiale medier. Jeg elsker ikke akkurat det jeg ser på Instagram i disse dager. Men jeg føler at bloggene kommer tilbake. Som, ok, hardcore. Jeg snakket om dette med en kjær venn av meg, Christy Frank. Og vi ser at det bare aldri er nok i kortformat lenger. Og vi ønsker å kunne snakke om hva annet som skjer. Og jeg vet ikke om nødvendigvis akkurat som et firmanettsted er nok teknisk ark nok. Jeg tror vi ønsker å delta i som den større samtalen igjen, og kunne snakke om hvorfor visse ting betyr noe, spesielt når vi snakker om ting som regenerativt jordbruk, bærekraft, global oppvarming, det er bare en større samtale enn bare en rask innlegg i sosiale medier.

Newman arbeid 20:49

Så interessant. Jeg vet ikke om jeg er enig i at blogger kommer tilbake pengene mine ville vært på nyhetsbrev, jeg tror, ​​ok, denne understakken og alt det der.

Anna-Christina Cabrales 20:58

Det er en verden jeg har ennå ikke virkelig dykke ned i så substack kultur?

Newman arbeid 21:05

Ja, selv om jeg tror vi begynner nå, snakker vi mer om medietrender og mindre om drinketrender. Men ja, jeg er enig i at folk definitivt er sultne på mer omfattende samtaler, ikke bare Ja, bitene du kommer på, på influencer-ledelsen. Så ja, sikkert. Jeg er enig med deg i kravet om mer åpenhet, tror jeg, spesielt når du ser på den yngste generasjonen av drikkere i disse dager, du vet, Gen Z og eldre, er det definitivt mer etterspørsel etter, for autentisitet og for å ville vite nøyaktig hvem som står bak det de drikker, hva de inntar, enten det er du vet, i flytende form eller ikke, du vet, de vil vite mer om hvem som lager det, hva de gjør mht. støtte miljøet, når det gjelder å støtte andre kulturer, nå ønsker de å kunne sette sine penger på noe som betyr noe. De ønsker å føle at det de spiser er en del av noe større. Og jeg beundrer absolutt den slags pithos. Det er fint.

Anna-Christina Cabrales 22:18

Definitivt, sier jeg, selv blant som den neste generasjonen av samlere som, du vet, jeg har snakket med, du vet, de samler ikke nødvendigvis inn, du vet, hva deres onkel eller bestefar eller far, foreldre liker, du vet, samlet, de er, de finner sin egen smak og ønsker å følge en historie, noens engasjement og dedikasjon til noe, og de føler noe ut av vinen. Nå er alt et spørsmål om hvordan disse vinene eldes, er en annen historie. Men igjen, vi drikker alltid vin mye tidligere i disse dager, eller konsumerer den tidligere enn det som ble brukt til å være i kjelleren. Men jeg elsker det virkelig

Newman arbeid 23:02

Opplever du at yngre forbrukere trekker mot en bestemt region eller stil? Og hvorfor?

Anna-Christina Cabrales 23:08

det er litt over alt. Og jeg tror det er litt partisk, spesielt i dag og alder, vi er bare priser, spesielt i klassiske regioner er så dyre. Jeg mener ikke å si at det ikke er det markedet som absolutt eksisterer. Det er ganske fascinerende. Du vet, flasker som beveger seg for hundrevis, om ikke 1000-vis av dollar, men jeg tror at det helt sikkert er en fascinasjon som jeg ser mens jeg nylig har stoppet, men også i Spania. Og Portugal. Jeg ser mer interesse der. Å, interessant. Ja. Også for eksotiske. Jeg tror det fortsatt er et tøft marked. Det er ikke som hver dag her fortsatt, den havnen er noe som er ganske populært. Jeg tror det bare er en av de tingene der hvis de ser det, så vil jeg kanskje gå til som et alternativ, men når det gjelder innsamling og hvor de kan bruke pengene sine. Jeg tror de leter etter akkurat som det jeg snakket om tidligere, hvor du kan føle den umiddelbarheten, umiddelbarheten og kompleksiteten, noe som kan konsumeres med en gang, men også de kan sikkert gjemme det bort for noen få år og forvent enda flere resultater eller bare være i full ærefrykt for hva resultatene er. Og jeg føler at spesielt i Spania og det vi ser i Portugal leverer helt sikkert uten å virkelig knekke banken, og jeg tror at det også er en del av grunnen til at det er så attraktivt.

Newman arbeid 24:39

Så la oss se hva annet som er på listen vår for 2024-videoen som vil fortelle deg noe som virkelig blåste opp etter at vi publiserte vårt så fremover for digitalt. Jeg nevnte at Carajillo kan bli årets cocktail i 2024.

Anna-Christina Cabrales 24:58

Fortell meg mer.

Newman arbeid 24:59

Det er kaffecocktailen. Det begynte med…

Anna-Christina Cabrales 25:03

Vente en annen kaffecocktail? Er vi over Espresso Martini allerede? Jeg vet at jeg ikke er over det, jeg må sannsynligvis når jeg går ut.

Newman arbeid 25:18

Men så fort jeg nevnte det og så fort vi publiserte det plutselig, fikk jeg så mange forskjellige e-poster og tekstmeldinger fra folk. Så jeg elsker en grundig utsikt, eller jeg kan ikke tro at det tok Amerika så lang tid å oppdage det. Vi har drukket dette for alltid. Og i Spania og Mexico. Jeg mener, det er det

Anna-Christina Cabrales 25:32

Ok, så for de som ikke vet, hva er det?

Newman arbeid 25:35

Det er en blanding av espresso og brennevin. 43 Det er en urte-luchar fra Spania, og espresso for 43. Er det som fernet? Ish? Um, det er en slags vanilje II. Greit. Ja, det er hyggelig å drikke alene også.

Anna-Christina Cabrales 25:52

Så det er som Espresso Martini til et annet nivå når?

Newman arbeid 25:56

Jeg antar litt ja. Det er, det er som en enkel sipper, tror jeg. Og tilsynelatende er det veldig populært i Mexico. Og faktisk, Mills, skrev Bernstein om det for magasinet også. Og jeg dro til en restaurant som åpnet el lugar cantina, og de hadde en mash up på menyen. Det var en Espresso Martini, den så ut akkurat som en Espresso Martini. Men det var også en cardio den hadde, som 443 i den. Og jeg tenkte, vet du hva, dette er bare begynnelsen på at det blir så mainstream, og det ville ikke overraske meg. Jeg mener, her er min spådom. Mellom nå og slutten av året kommer vi til å begynne å se alle slags restauranter og barer og ikke bare de som er meksikanske restauranter. Jeg tror vi bare kommer til å se en eksplosjon. Jeg er av hva som kommer etter det. Du vet, vi ser så mange Espresso Martini-ribbe, det er over alt. Jeg mener, jeg ser frem til Carajillo-riffene, det som kommer etter det også.

Anna-Christina Cabrales 26:52

Sett pengene dine på det, hva kommer etter det?

Newman arbeid 26:58

Hvis jeg visste, ville jeg sannsynligvis åpnet en bar og servert den akkurat nå. Det kommer til å være noe jeg ikke kan se. Det kommer til å være noe rart på TikTok kommer til å være noe visuelt, noe sprøtt utseende. Jeg mener, det er også noe jeg ser overalt der det for 2024. Så mye handler om oppslukende barer, drikke noe sprøtt noe med røyk noe og et sprøtt kar, du vet, i lyse farger. Det må være

Anna-Christina Cabrales 27:32

Nå når du sier oppslukende er det veldig forskjellig fra noe som serveres ved bordet, eller det kommer litt mer interaksjon fra...

Newman arbeid 27:41

Jeg tror at så lenge det er en slags interaktivt element eller noe som er oppslukende, bare er et slikt buzzword eller noe annet som betyr noe lenger. Jeg ser det så ofte. Jeg tror jeg virkelig trenger å være mer kritisk til noen av disse buzzwords, men jeg tror helt sikkert en av de største trendene vi venter på å se om og om igjen og om igjen, og sannsynligvis ikke engang stoppe 2024 Er drinker som bare er så slående og lunefull og over toppen. Og hvis det involverer forbrukeren, gjør noe for å gjøre det mer spesielt, eller for å sette seg inn i opplevelsen, tenker jeg mer enn bedre hele tiden. Du vet om det innebærer å helle noe i å blåse ut en flamme, løfte den til lyset. Du vet, det er alltid noe. Det skifter farger. Det er et jelloskudd. Du må få det til å vikle. Det er alltid noe

Anna-Christina Cabrales 28:36

Jeg er en suger på når ting endrer farge.

Newman arbeid 28:38

Jeg elsker de. Det skal være gøy

Anna-Christina Cabrales 28:46

Og det er derfor jeg føler at noen ganger brennevin, spesielt i en restaurantsetting, bare en slags Trumps vin som om vi ikke har sexy ting som det, du vet, bare kommer ut av en flaske.

Newman arbeid 28:55

Herregud, vi har denne enorme flasken. Av de virkelig store.

Anna-Christina Cabrales 28:59

Ja, du ser definitivt som magnums som kommer ut for å spille, spesielt i en verden av glitrende, som du vet, for 2024 ser jeg ikke at det å dø ned noe som helst glitrende vil fortsatt være noe som alle ønsker, føles som om alle helt sikkert bare vil ha noe lett og sprudlende noe for å lette stemningen, vi vil ikke føle ting som er for tunge med en gang. Du vet, vi må på en måte gå over til slike ting, og det er godt å se det på samme måte. Så over spritzene og hva ikke, har det stilnet i det hele tatt?

Newman arbeid 29:34

Nei… Noen ganger tar jeg en slags baksete til kanskje Espresso Martini, men jeg tror så snart været varmes opp igjen.

Anna-Christina Cabrales 29:40

Å, helt sikkert. Og du kan se det slik du i det minste vet når jeg dekker som burgunder og løper, ser du at flere av appalacherne vil utvide plantingene sine for hvite varianter. De forstår at det er mer etterspørsel etter dette. Det kommer bare til å ta en stund fordi det er regler på plass som så hvor mye du kan utvide på årsbasis. Men selv lokalt, ja, dette er ting de har lyst på, eller i det minste for den neste generasjonen de vil ha lettere, som spritser, glitrende, hvite, til og med noen roser. Og med roser har jeg litt bein å plukke der også. Men ja, det er fortsatt en slags kamp, ​​ok, igjen, ingen problemer, men bokstaven per monsell-stilen til Rosae. Men jeg ønsket bare at vi skulle utforske litt, jeg føler at den dypere fargen som Rosie, spesielt fra Tavel, bare skremmer folk bort, mens det faktisk er slike fantastiske gastronomiske sammenkoblinger. Og jeg kan kanskje til og med bare ta en flaske og åpne med den fra forrettene dine, eller bare små små sutrer rett gjennom, som, du vet, førsteretten din, hele veien gjennom, som kanskje til og med noe sånt som, du vet, som, kanskje en veldig mør som en wagyu-biff eller noe sånt. Jeg kan bære det hele veien. Jeg mener, sånn at ikke alle roser er bygget like, men jeg skulle bare ønske at vi ville utforske litt mer i denne kategorien. Og engelen deres gjør det så bra, og jeg vil fortsette å kjempe den kampen. Men jeg skulle ønske vi eksperimenterte mer med forskjellige typer roser.

Newman arbeid 31:21

Du må se at AC bokstavelig talt banker på det

Anna-Christina Cabrales 31:28

Ja, det gikk bra sier jeg. Så igjen, jeg vet du, mitt partiske perspektiv her, bare fordi jeg elsker det så mye. Og jeg dekker det også.

Newman arbeid 31:40

Så jeg føler at vi på en måte slutter å gjøre noen siste spådommer og greit, fordi jeg føler at jeg faktisk ikke engang har snakket om å drepe ennå. Gå for det. Og hvis jeg ser, tenkte jeg på hva er de store spirituelle trendene å se opp for i 2024? Og for meg tror jeg det kommer til å være noe vedtatt ved siden av.

Anna-Christina Cabrales 32:02

Jøss, jeg håper det. Jeg er helt med på det.

Newman arbeid 32:08

Jeg tror ikke at tequila kommer noe sted. Det er, det er fortsatt bare absolutt en juggernaut. Og den er allerede klar til å overgå vodka og overgå whisky hvis den ikke allerede er det.

Anna-Christina Cabrales 32:20

Er det noen statistikk der ute akkurat nå som viser hvor mye den bare leder i forhold til andre kategorier?

Newman arbeid 32:25

Det er definitivt statistikk. Ja, jeg kommer ikke til å ha dem ut av hodet, men absolutt diskutere det destillerte brennevinsrådet i USA og andre enheter. IWS er, jeg mener, det er bare om og om igjen, det viser bare at å drepe det bare er toppen av ledertavlen og hvor det ikke er det. Det er i ferd med å bli, og dette kan være året. Det er en veldig smal, annenhver kategori som er over til hæl, det er en veldig smal ledning. Å, og ja, og det fortsetter bare.

Anna-Christina Cabrales 32:54

Og hvor faller Mezcal inn i det?

Newman arbeid 32:57

Jeg tror det virkelig kommer opp.

Anna-Christina Cabrales 33:00

Det er spennende.

Newman arbeid 33:01

Spesielt ikke det er så mye kjendis mezcal, jeg føler at det er så sant. Jeg føler at det er på en måte som varsleren, du vet, det vil si, som virkelig kommer til å ta over. Jeg føler ikke at det er en virkelig spesifikk, mer enn et par spesifikke merker. Jeg mener, alle kjenner Delma gay og Lidl, og det er noen få merker som folk kjenner, men jeg føler ikke at det er en som bare har vært som den løpske suksessen, som sier at Tron ones for tequila, eller casamigos var for tequila tredje, det er som en, en hel tåre av velkjente for å drepe oss der jeg føler meg som den beste kalkblomsten, akkurat som om den kommer dit litt etter litt, liksom sniker seg opp, vet du, snakker over veggen, hvis dette kommer til, det kommer snart til å være der. Og jeg tror at når det skjer, tror jeg i år, vi også kommer til å se som, ikke sant, vet du, hvor lenge åsene Mezcal hocking Hills tequila? Jeg tror dette kan være året vi muligens ser så høye komme ut. Og det er ikke en jobb, det er mer som en Gobi ved siden av. Jeg vil ikke gå for dypt inn i ugresset på det, men det er en plante som er veldig lik agave, og den skaper en brennevin som smaker veldig lik tequila eller mezcal. Og i 2022 så jeg min første kjendis noensinne så høy, og det var Lenny.

Anna-Christina Cabrales 34:25

Det er virkelig sjelden av alle kategorier. Og det er morsomt at jeg ikke hater, så det er bra.

Newman arbeid 34:32

Jeg tror det var en vane denne gangen. Jeg tror dette er tiden for flere kjendiser, så fortell eller kanskje jeg tar feil. Kanskje det kommer til å bli kjendis, men det kommer til å være en av dem som en av dem skulle komme ut av porten, og innen utgangen av 2024 tror jeg vi kommer til å ha en ny tilstøtende Agave/Abage-kategori. De kommer etter deg for å drepe hvis de kommer etter deg. Det er min spådom.

Anna-Christina Cabrales 34:59

Det ser ut til at vi kommer til å drikke mye mer margarita sammen.

Newman arbeid 35:03

Jeg beklager ikke.

Anna-Christina Cabrales 35:07

Kanskje dette er noe du hører mer, jeg vet ikke i din verden også. Men noe jeg tror jeg definitivt kommer til å høre på tungen er mer om profesjonelle og bare forbrukere generelt, som, du vet, vi snakket om, er dette økologisk? Dette er grunnen til, du vet, bærekraftig laget biodynamisk, men regenerativt jordbruk? Er det noe som dukker opp i din verden i det hele tatt?

Newman arbeid 35:33

Fra tid til annen noen ganger i visse, visse lommer her? Snakke mer om det?

Anna-Christina Cabrales 35:39

Ja. Så det tar på en måte ting til et annet nivå der vi ser mer på ting som dekkvekster, matjord, er velvære til ansatte og bare i utgangspunktet i et miljø som virkelig kan opprettholde seg selv og være i stand til å helbrede også gjennom eventuelle utfordringer, om du vil. Det er en veldig lett beskrivelse av dette. Det er langt mer komplekst. Men de sier spesielt, at viner produsert i slike miljøer, bare virkelig fanger essensen av stedet, du føler en intens mineralitet, og bare ting som er så ville og unike med stedet. Og jeg har hatt gleden av å smake på noen mens jeg var borte i Frankrike. og jeg tenkte bare: Whoa, hva er dette? Ja, det var bare så fengslende. Og saken er at jeg fant meg selv å gå tilbake til disse vinene om og om igjen, og bare ville forstå. Og tingen er, det er akkurat som om det var nesten umulig å bare fange det i en eneste gang, som om du på en måte må være der og forstå når de sier at du kan virkelig lukte sauene og de høye gress og alt det der. Men dette er viner som jeg bare Whoa, der. Det er en vakker villskap til dem og måten det bare smelter sammen og som i glasset. Det er bare ingenting som det. Det er en energi, om du vil også som jeg aldri har sanset før. Og du vet, i tillegg til det, nå tenker jeg på det, spesielt siden jeg liker å skrive om dette temaet åpenhet, er at jeg også har elsket hvordan vi ser at flere vinprodusenter eksperimenterer med forskjellige kar. En av tingene jeg elsket da jeg var på besøk, er å se slike ting er eksperimentelle, spesielt med slike vinkuler. Så det ser bokstavelig talt ut som en globus. Men vi har et glass der du synes miljøet er helt reduktivt. Men det er ikke, du vet, helt. Og det jeg elsket med denne er bare at du kan føle renheten av hvor godt den druen er laget. Eller hvis du skal gå fra det. Det er som et annet aspekt ved det. Det er bare så mange forskjellige måter å eksperimentere med dette på, det er fortsatt ganske nytt. Men jeg bare elsker gjennomsiktigheten til druen i dette karet og andre ting som jeg har smakt også, om den er fra som amfora, eller, som veldig forskjellige, som typer betongegg, eller til og med egg i rustfritt stål, som du vet , er ganske sjeldne. Jeg elsker dette nivået av eksperimentering, fordi de prøver å bevare, for eksempel, kvaliteten på hva det er de vokser. Og så er det bare å bruke litt av dette og litt av det, skulle det være akkurat som stort format, som eik eller hva som helst, for på en måte å lengte etter noe med så mye finesse og eleganse. Det er bare så bra

Newman arbeid 38:45

Jeg elsker at du kan ha alle disse forskjellige teknikkene som selv om jeg ikke forstår hva de er, mener jeg, du får bare helle det i et glass og oppleve det.

Anna-Christina Cabrales 38:54

Ja. Heldige oss, ikke sant?

Newman arbeid 38:59

Ok, så jeg tror det er på den tiden.

Anna-Christina Cabrales 39:02

Ja, jeg er klar for en margarita. Hva med deg?

Newman arbeid 39:04

Å, ja, absolutt. Jeg er med

Anna-Christina Cabrales 39:05

Høres bra ut. Vel, takk, alle som lyttet, og vi tar deg neste gang. Vi er spente på året som kommer og hvilke overraskende trender som vil dukke opp i 2024. Har du spørsmål eller ønsker å dele tankene dine om drikketrender i 2024? Vi vil gjerne vite det. Du kan sende oss dine kommentarer og spørsmål på e-post på podcast på Wine Enthusiast dotnet. Og husk at du kan abonnere på denne podcasten på Apple, Google, Spotify og hvor som helst du hører på favorittprogrammene dine. Du kan også gå til wineenthusiast.com/podcast for flere episoder og transkripsjoner. Jeg heter Anna-Christina Cobras og takk for at du lyttet.

Samantha Sette 39:55

I tillegg til å produsere innhold i verdensklasse, visste du at Wine Enthusiast også er den fremste shoppingdestinasjonen for livsstilsprodukter for vin. Bare besøk butikken vår på wine enthusiast.com hvor du vil oppdage et fantastisk utvalg av unike kvalitetsvarer som garantert forbedrer vinopplevelsen din. Fra glass og tilbehør til 1000-vis av unike vingaver. Det er som en lekebutikk for vinelskere. Og ikke glem å beskytte vinen din. Vi er landets ledende forhandler av vinlagringsprodukter. Enten du har seks eller 600 flasker, ønsker et vinskap eller et spesialdesignet vinrom. Våre gratis konsultasjoner om vinlagring vil hjelpe deg med å finne den perfekte passformen til samlingen din. Besøk wineenthusiast.com i dag. Vi gir liv til vin. Brakt til deg av Wine Entusiast-butikken