Close
Logo

Om Oss

Cubanfoodla - Denne Populære Vinen Rangeringer Og Anmeldelser, Ideen Om Unike Oppskrifter, Informasjon Om Kombinasjoner Av Nyhetsdekning Og Nyttige Guider.

Kultur

Hvorfor er appelsinvin plutselig overalt?

Selv om oransje vin har eksistert i århundrer, er det fortsatt litt av en gåte for mange drikker. Så, hva er denne ravfargede vinen og hvordan produseres den? Og hvorfor har vi sett mer og mer av det dukker opp på menyene på restauranter og barer de siste årene?



Jeg satte meg ned med Doreen Winkler for å finne ut av det. Winkler er en sommelier, appelsinvinekspert og grunnleggeren av Orange Glo , den eneste murstein-og-mørtel-vinbutikken i verden som utelukkende er dedikert til kategorien.

Du vil kanskje også like: 8 oransje viner vi elsker akkurat nå

Hør mens Winkler forklarer opprinnelsen til appelsinvin og hvordan den eldgamle stilen er produsert. Hun disker også på hvorfor hun hater at det blir omtalt som trendy og om oransjevin er det samme som naturvin. Til slutt bryter hun ned hvorfor restauranter i økende grad legger til oransjeviner i vinprogrammene sine.



  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo


Avskrift av episode

Transkripsjoner genereres ved hjelp av en kombinasjon av talegjenkjenningsprogramvare og menneskelige transkriberinger, og kan inneholde feil. Vennligst sjekk den tilsvarende lyden før du siterer.

Høyttalere: Jacy Topps, Doreen Winkler

Jacy Topps 00:08

Hei, og velkommen til Podcasten for Vinentusiast. Du serverer drikkekultur, og menneskene som kjører den. Jeg er Jacy Topps. Denne uken fordyper vi oss i den fantastiske verden av appelsinvin. Så hva er denne ravfargede vinen? Og hvordan produseres det? Og hvorfor har vi sett flere og flere alternativer dukker opp på menyene på restauranter og barer de siste årene? Jeg satte meg ned med Doreen Winkler for å finne ut av det. Med over ti års erfaring i bransjen. Doreen er en sommelier, appelsinvinekspert, og grunnleggeren av Orange Glou, en vinbutikk som spesialiserer seg på oransjeviner her i New York City. Faktisk er det den eneste butikken i verden som utelukkende er dedikert til kategorien. Så hør på, mens Doreen forklarer opprinnelsen til appelsinvin; hvordan den flere hundre år gamle stilen er produsert; hvorfor hun hater at det blir omtalt som trendy; Er det det samme som en naturvin; og hvorfor restauranter i økende grad legger til flasker til sine vinprogrammer.

Jacy Topps 01:20

Hvert glass vin forteller en historie. Disse historiene avslører skjulte historier, smaker og lidenskaper. Og noen ganger løser de opp våre mørkeste ønsker. Og Vinentusiasts nyeste podcast Vinfamous Journalist Ashley brukte på å dissekere vinverdenens underliv. Vi hører fra folk som vet hva det betyr når produktene av kjærlighet og omsorg blir kilden til grådighet, vår synd og til og med drap. Hver episode tar lytterne med inn i den mystiske og historiske verdenen av vinproduksjon og forbrytelsene som siden har blitt Vinfamous. Denne podcasten passer godt sammen med både vinelskere, historienerder og krim-junkies. Så ta et glass favorittvin og følg podcasten for å bli med oss ​​mens vi fordyper oss i vendingene bak tidenes mest sjokkerende vinforbrytelser. Følg Vinfamous på Apple, Spotify, eller hvor enn du lytter, og sørg for å følge showet, slik at du aldri går glipp av en skandale. Nye episoder slipper ut annenhver onsdag.

Jacy Topps 02:30

Hei, jeg heter Jacy Topps, en trykt redaktør her hos Wine Enthusiast. Og min gjest i dag er Doreen Winkler som har jobbet i vinindustrien i over et tiår. Durian er en sommelier, appelsinvinekspert og grunnleggeren av Orange Glou, en vinbutikk som spesialiserer seg på oransjeviner her i New York City. Velkommen Doreen, jeg er så glad for at du kan bli med oss ​​i dag.

Doreen Winkler 02:55

Takk, Jacy! Jeg er så glad for å være her.

Jacy Topps 02:58

Ok, så la oss bare hoppe rett inn. Temaet vårt kommer til å være appelsinvin, og du er en ekspert. Hva er appelsinvin? Og hvor kom den fra?

Doreen Winkler 03:10

Appelsinvin er laget av hvite druer. De bruker druene, skallene, stilkene og setene. Så når du har hvitvin presser du bare de hvite druene. Men når du lager oransjevin, bruker du alle varene som druen passerer.

Jacy Topps 03:29

Ok, så bare for å være klar, er det ingen appelsiner i appelsinvin?

Doreen Winkler 03:37

Ingen appelsiner har blitt skadet i prosessen.

Jacy Topps 03:41

Jeg mener, du vet, det er ikke et morsomt spørsmål. Men det er ikke for å spotte noen. Men jeg vet at jeg har hatt folk da jeg prøvde å forklare appelsinvin som åh, finnes det appelsiner og hva slags appelsiner, og derfor vil jeg bare være tydelig på at oransjevin ikke er laget av appelsiner.

Doreen Winkler 03:57

Jeg får dette spørsmålet hver eneste dag. Teamet mitt sier alltid at hvis de får $1 for hver gang, blir de spurt om at de ville bli rike. Så jeg har full forståelse.

Jacy Topps 04:11

Så hva er bakgrunnen din med appelsinvin? Som hvordan kom du inn i vinindustrien og begynte å studere appelsinvin?

Doreen Winkler 04:19

Så jeg er en sommelier. Jeg er opprinnelig fra Tyskland. Jeg var en av de yngste sommelierene der ute. Min første jobb med å praktisere som sommelier var 22. Og ja, jeg hadde faktisk en veldig tradisjonell sommelierkarriere, du vet, jobbet med alle Bordeaux- og Burgund- og Champagnene og alle disse ledende vinene i verden. Og så har noe virkelig endret seg, der jeg følte at jeg ble mer utdannet om hvordan min ble laget. Virkelig, fordi selv du er en sommelier og du vet mye om regionene og de ene vinene., Men ingen snakker faktisk om hvordan disse vinene lages og hvor mange tilsetningsstoffer som er der og hvorfor du skal smake hvert eneste år, veldig lik, og så videre. Og jeg drev med naturvin. Og den gang var det bokstavelig talt 10 år siden her i New York City. Det var mange restauranter som var litt interessante. Men de ville ikke gå for fullt. Og så møtte jeg en kokk

på jobbet hos Noma i Danmark. Og han ønsket å ansette meg og ville ha en komplett naturvinliste. Og det var da det hele startet. Jeg paret en 19-retters meny på denne restauranten. Og jeg så virkelig hvor godt oransje vin pærer bare ekstremt allsidig. Og min besettelse av appelsinvin startet virkelig der. Det var 10 år siden, ja. Og jeg har siden den gang, på en måte oppsøkt og deretter begynt å oppsøke restaurantene som har noen oransjeviner, men de var ikke så mange. Og jeg begynte å lage min egen lille jobb som er som en sommelier på holder. Så jeg jobbet med mange små restauranter i byen og i Hamptons, men på retainer og vinprogrammene deres, og også personalopplæringen og alt som hører til der, så tallene. Og jeg satte mange oransje viner på disse listene, og det var virkelig som å kjøre bil, og jeg følte at du vet, jeg kan virkelig utdanne meg til det. Og jeg kan involvere teamet og få dem superbegeistret.

Doreen Winkler 06:38

Og jeg var veldig glad i lang tid å ha alle disse holderne. Og jobber med forskjellige restauranter. Det er bare kjempebra. Som å sette sammen ulike konsepter og virkelig like å finpusse det. Og jeg ønsket å gjøre noe som er mer personlig for meg selv. Og så startet jeg vinklubben Orange Glou.

Jacy Topps 07:00

Oh wow. Greit,

Jacy Topps 07:01

Og den klubben ble til butikken. Riktig?

Doreen Winkler 07:02

det hele er en hel progresjon. Og ja, vinklubben tok av. I pandemien begynte jeg høsten 2019. Og det var så ensomt. Bare en vinklubb, du ikke skal like, det er ikke en engangs. Det er egentlig som en forpliktelse. Og ja, under pandemien mistet jeg alle holderne, noe som var veldig skummelt, fordi det var fire holdere. Min husleie ble betalt. Det gikk veldig bra. Og ja, plutselig, som om du står der, er du som, åh. ut Jeg la hver eneste unse jeg hadde i denne vinklubben. Og jeg tror at vinklubben min er veldig, veldig ærlig. Og det er ingen fyllstoffer der. Og det er akkurat som min lille baby, mitt lille kjærlighetsprosjekt. Så å si. Og den dag i dag går det veldig bra.

Jacy Topps 07:59

Og den klubben ble til butikken, riktig.

Doreen Winkler 08:04

Riktig. Så når du vokser noen ganger er det problemer med måten, og ja, det er bare vi også har gjort mange pop-ups. Som om jeg bare føler at jeg bare har levd ut mine ville drømmer på den måten. Jeg ville ha denne personlige oransje vinklubben. Ingen har gjort en oransje klubb på det tidspunktet. Jeg sa til og med at folk burde gjøre orange vinklubb ville være kult. Og da tenkte jeg, men hvem skulle gjøre det. Jeg mener, du vet hvorfor du ikke gir deg selv den slags selvtillit. Og så var det vinklubben. Og så som, folk ba om en gang, og de ba om å sende folk som gaver og sånt. Og det vokste. Og så gjorde vi som sagt popup-vinduene vi vil gjerne ha 25 forskjellige viner i restauranten. Og som bare servere dem i et halvt glass, og som om det var, var det sinnsykt. Vi hadde appelsinvin, magnums, vi dukket opp i LA, vi var overalt. Og det var bare så gøy å arrangere disse festene. Så økte klubben bestillingsskruen og så var det problemer med å jobbe med butikkene som vi brukte for å oppfylle bestillingene. Og de hadde alle slags problemer, og så hadde vi noen problemer på grunn av det. Vi skal ikke gå for mye inn på det. Jeg måtte ta en avgjørelse om jeg vil fortsette med dette oransje livet eller om jeg vil fortsette å konsultere, noe jeg har vært veldig vellykket med. Og siden vi allerede hadde dette laget, var det ikke så skummelt som om jeg allerede hadde min hule, klubbpengene kommer inn, du vet, som om jeg kan gjøre flere arrangementer i butikken og jeg gjør dem utenfor stedet også. Nå gjør vi dem virtuelt, og også, og jeg tenkte bare, du vet, det er ikke så skummelt. Men du vet, jeg er glad jeg ikke gjør det, jeg vet ikke hva jeg vet nå.

Jacy Topps 10:10

Ok, vel, la oss sikkerhetskopiere et øyeblikk. Så du begynte med vin, og du var veldig begeistret for naturviner. Er de fleste appelsinviner naturlige eller økologiske? De er ofte kategorisert på samme måte. Er det sant at ikke viner er naturlige, organiske?

Doreen Winkler 10:27

Så de trenger ikke å være naturlige, de fleste er det. Og det er komplisert, for hvem kan du stole på? For meg? Det er mye forskning som går inn i det. Men for den vanlige forbrukeren tror jeg det er veldig vanskelig å finne ut om dette er en naturlig oransjevin eller ikke.

Jacy Topps 10:46

Hva med i butikken din og i klubben din, selger du det meste av naturviner eller økologiske viner,

Doreen Winkler 10:53

Alle vinene mine er like naturlige som de kommer. Så vi selger ikke økologiske viner, for for meg betyr det at den er økologisk høstet og laget av økologiske druer. Så mange tilsetningsstoffer kan fortsatt legges til den. De fleste av mine viner i butikken er biodynamisk. oppdrett, fordi jeg alltid føler at det er som, du vet, det er mer forpliktelse til det. Vi har mange viner som er 00. Og jeg må si at det som har skjedd de siste årene med det, at folk faktisk virkelig kan en vingård virkelig kan jobbe uten tilsatt sulfid er veldig interessant, for for år siden var det bare ville bli brun juice etter en times åpning. Så det har vært veldig spennende. Men ja, jeg ser virkelig på veldig lave svovelnivåer. Virkelig hvordan produksjonen går. Jeg stiller mange spørsmål. Jeg liker alltid å jobbe med noen nyere vingårder. Men selvfølgelig, vi har mange like, ligger svært etablerte vingårder hos oss. Men ja, minst mulig med sulfitter og så naturlig som mulig.

Jacy Topps 12:03

Og bare for noen av lytterne våre som ikke er kjent, hvor ble det kontakt med appelsinvin eller skinn? Jeg tror vi bør snakke om det også, fordi jeg tror mange distributører og produsenter i statene kan kalle det appelsinvin, men det kalles også hudkontakt? Hvor stammet den fra?

Doreen Winkler 12:23.

Så det oppsto i republikken Georgia. Og det har vært som denne skjulte hemmeligheten i veldig lang tid.

Jacy Topps 12:31

Ja, som århundrer, ikke sant? Som 1000-vis av år.

Doreen Winkler 12:35.

Så det går tilbake 8000 år siden, og de ville bokstavelig talt lage hvitvin. Men på den tiden, vet du, de hadde ikke en presse, de trampet med foten, noe mange fortsatt gjør den dag i dag. Og så lot de skinnene, stilkene og setene ligge der inne. Og det begynte å bli denne gule fargen. Men de ville ikke kaste alkoholen. eksperimentert med det?

Jacy Topps 13:04

Jeg leste et sted at oransje vin er for hvitvin så rosa som for rød.

Doreen Winkler 13:10

Så jeg vil si absolutt ikke.

Jacy Topps 13:14

Nei, ok.

Doreen Winkler 13:16

Rett og slett fordi rød er mer som oransje vin. Appelsinvin lages bokstavelig talt på nøyaktig samme måte. Hvis du bare skulle presse de røde druene, kan du lage hvitvin av det. Akkurat som du kan lage av de hvite druene hvitvin som vanligvis gjør. Men hvis du må operere den på skallene som du gjør med rødvinen, så blir den rød. Og i dette tilfellet blir det oransje.

Jacy Topps 13:43

Fordi fargen da tanniner kommer fra skinnet ikke saften.

Doreen Winkler 13:47

Ja nøyaktig. Greit. Jeg mener, jeg anbefaler alltid folk å høste, for da kan du se det hele veien. Rødvin bløter veldig lenge. Men også avhengig av druesort, og det er veldig viktig når det kommer til appelsinvin. druesort.

Jacy Topps 14:06

Så kan de lages med hvilken som helst hvit drue, eller de er veldig spesifikke som er bedre for Ambers viner.

Doreen Winkler 14:13

Så jeg vil virkelig si at dette er et vinmakerspørsmål. Men jeg føler at jeg alltid blir overrasket, jeg tenkte veldig mye på at Riesling ikke fungerer. Og så så jeg eksempler mange år etter på oransjevin som er laget av Riesling, og det blåste bokstavelig talt meg bort. Så jeg tror ikke jeg vil si at det ikke kan gjøres, men jeg tror virkelig når det kommer til appelsinvin, det er så mye som kommer fra druene og folk liker alltid hvite druer eller hvite druer, men det er ikke det er ikke slik fordi de har alle slags forskjellige nyanser av farger. Når det kommer til de druene. De har en annen tykkelse på huden. Brukte å ha forskjellige fenoler som var forskjellig bygget. Jeg mener det er så mye til det, og vinmakeren kjenner virkelig druene sine godt, og innenfor regionen trenger de ikke å studere alle de 20 1000-tallet av druer. De kjenner dem godt i regionene, og de vet at de kan se hvor lenge en onani for den spesifikke sorten er bra. Så jeg føler at det kan gjøres og jeg føler at andre druer er bedre egnet til det og noen druer er bedre egnet enn andre.

Jacy Topps 15:34

Ok, ja, jeg synes det er et flott svar. Jeg føler meg som appelsinvin. De jeg har prøvd er friske og har svært lite aldrende, men jeg har hørt om aldring av eik. Så er du kjent med mange oransjeviner som er lagret på eik også.

Doreen Winkler 15:51

Så for det første er det mange forskjellige oransjeviner som faktisk er aldrende, og derfor har vi mange av dem i butikken. Og så er det det samme som med andre viner. Noen er laget for nytelse nå, og noen er laget for at du kan lagre dem i mange år og nyte dem om 10 år eller 20 år. Noen ganger er det aldring av eik involvert, men det er vanligvis naturlig eik eller nøytral eik som det kalles. Så det er ikke som nyristet eikefat ved første gangs bruk. For når det kommer til naturvin, og det er stort sett det appelsinvin er, er vi ikke ute etter å tilsette noen form for smakstilsetning til vinen. Så ja, jeg ser mange store fat, 600 liters mat, håndledd og så videre, som har vært brukt i mange år og aldri, vet du, og så blir de brukt til appelsinvin.

Jacy Topps 16:54

Tilbring en helg på å utforske noen ukjente druestrampeområder. Ligger bare noen minutter vest for Portland i Oregons berømte Willamette Valley-opplevelse og eksepsjonell en intim verden av vin i Tualatin Valley avdekket mer enn 30 vingårder i verdensklasse uten folkemengdene, nyt dusinvis av forskjellige varianter, alle lokalt dyrket og produsert i Pacific Northwest. Utforsk Tualatin-dalen ved Tualatin. valley.org Det er du en LATIN valley.org

Jacy Topps 17:35

Dette er så fascinerende. Jeg tror. Jeg mener, jeg har drukket appelsinvin mye de siste årene. Og jeg har innsett at kategorien er så bred, som om den er et slikt spekter. Du vet, som, naturlig eller ikke gammel eller ikke. Så det er så fascinerende. Jeg synes det er flott.

Doreen Winkler 17:54

Ja, jeg må si at det alltid skjer nye fartøyer. Og det er veldig, veldig spennende. Den nyeste trenden er tilsynelatende marmor i Italia. Det er tilsynelatende mye billigere i Italia å få marmor. Cement x selvfølgelig i Georgia, forespørslene er fortsatt veldig store, og jeg er for våre er nå produsert i mange andre land. Fordi de alltid kom fra Georgia. Nå ser jeg at de blir laget i Spania og Portugal og andre land. Og du har glassfiberen. Jeg mener, det er liksom som om det er uendelig. Det som nå tilbys for kar å lagre vin i.

Jacy Topps 18:40

Så du vet, dette var appelsinvin. Ravvin har eksistert i århundrer. Men du vet, det har bare vært de siste tre, fem årene hvor du ser det dukker opp på restaurantmenyer og barmenyer og nå appelsinvinbutikker. Ok, du er den eneste i New York City. Rått. Det er flott. Verden i verden.

Jacy Topps 19:04

Wow det er kult. Hvorfor tror du det er akkurat nå de siste fem årene hvor det har blitt mer av en trend? Jeg skulle ønske jeg ville føle meg spesielt i USA. Jeg føler meg som i Europa, kanskje ikke så mye. Det er ikke nødvendigvis en trend, men her i USA. Det er definitivt trending.

Doreen Winkler 19:22

Vi vil. Vel, jeg vil kanskje si det for å bare gå tilbake et sekund. Så det kan være 8000 år gammelt, men det ble holdt hemmelig inntil for 40 år siden for resten av verden fordi Republikken Georgia aldri var et turistland. Så som om folk ikke visste om det, fløy de ikke dit og liker å bli utsatt for det. Men for omtrent 40 år siden fikk to veldig kjente vinprodusenter i dag Gravner og Radikon, de faktisk dro til Georgia, et av disse spørsmålene, og de begynte å prøve å lage den stilen. Og som du vet, er de veldig vellykkede med det. Og derfra har den spredt seg fra Italia, til Slovenia, til Kroatia, til resten av Europa, til nå Australia. Jeg mener, vi har en vin her, som er fra Japan, det er appelsinvin. Så det er litt sånn alt skjedde. Jeg vil si at folk bare ikke har blitt utdannet om appelsinvin. Jeg føler at det hele er en progresjon. La oss se på at ingen ønsket at jeg skulle lage en naturlig vinmeny for 1010 år siden. De ville at jeg kanskje skulle sette et par naturviner på listen, men så ville de at jeg skulle rett bak den. biodynamisk, organisk, bærekraftig. Og det forvirret alle og gjorde folk redde for den slags viner. La oss bare få noe normalt. Og de siste årene, akkurat som du vet, er de fulle av naturvinbarer, fulle av naturlige restauranter, som jeg skjønner at jeg antar at jeg hjalp noen av dem med å bygge. Og det var bare mer utdanning der ute. Når jeg ser på, for fem år siden, har jeg laget denne listen her på Lower East Side, vi hadde 15, oransje viner satt 15 oransje viner på, på den listen, og vi satte tre av dem på glass, vi hadde en Piquette. Vi hadde en lettere, fortsatt oransje vin og den fulle. Og akkurat folk som virkelig ble mer som utdannet og mer utsatt for det. Jeg vil si det er bare jeg føler at vinindustrien kanskje har gjort noe for disse vinene og har, du vet, vi bygger trendene i den forstand, du vet, vinprodusentene, vinindustrien, importørene for å hjelpe kostnadene ved dette, og så hører barna om det. Og så er de som, du vet, gå til miljøet. Jeg har lyst til å prøve appelsinvin.

Jacy Topps 21:51

Ja. Jeg tror det var det jeg gjorde, du vet, som for flere år siden var som, å, det er en appelsinvin. Ok greit. Jeg skal prøve det.

Doreen Winkler 21:58

Ja, jeg, jeg liker ikke ordet trendy. Jeg tror bare, du vet, jeg gjør ikke det, jeg stenger ikke butikken i morgen. Appelsinvin blir ikke lenger en trend i morgen. Du vet hva jeg mener? Ja, jeg tror det bare er mer utdanning der ute, og det vil bare utvikle seg og det er bare et par 1000 vinprodusenter som lager appelsinvin i staten, og det vokser definitivt og det er mange flere som opplever fettet, men det er fortsatt en veldig liten mengde der ute når du sammenligner det med, du vet, produksjonen av hvitvin.

Jacy Topps 22:34

Ok, så jeg vet at også etter min mening er appelsinvin veldig allsidig og veldig matvennlig. På grunn av måten den er gjæret på fordi den har kontakt med skinn og tannin. Finner du det også?

Doreen Winkler 22:49

Den er ekstremt allsidig. Og egentlig, det var sånn det begynte da jeg sa at jeg paret denne 19-retters menyen og denne restauranten i 2013. Og det var faktisk en veldig komplisert meny. Mye ble syltet og røkt, og så videre. Og det var en skandinavisk restaurant. Og jeg bare, det er bare veldig allsidig det er som om du kan ha som sushi med noen av de musserende og til og med de lettere fortsatt oransje vinene. Du kan ha stekt kylling med den rikere som glitrende appelsin. Det er som du vet at vi har en veldig kul Sauvignon Blanc fra Østerrike som passer veldig bra til kamskjell crudo. Det er til og med noen østers du kan ha noen av dem, så låner du alltid ut forskjellige typer oster, sjokolade eller andre. Det er viner du kan ha noen lammekoteletter, og ja, det er bokstavelig talt som om det ikke stopper. Det er mye asiatisk mat som fungerer bra, ramen. Det er ganske uendelig. Det er veldig allsidig. Det liker jeg veldig godt. Og når folk kommer inn i butikken, kan de faktisk alltid se noen smaksnotater, men også paringene, og de er alltid sånn: Herregud, du gjør meg sulten. Noen ganger liker noen virkelig å gå med det. Og de er som, ja, det var det vi skulle gjøre det i kveld fordi du vet, du trenger alltid litt inspirasjon. Hva du skal gjøre til middag eller hva du skal få for takeaway.

Jacy Topps 12:18.

Nøyaktig. Ja. Du gjør meg definitivt sulten. Så når folk i din erfaring faktisk prøver å komme inn i butikken din, og du vet, når du har smaksprøver og er de virkelig interessert i det på det tidspunktet, ser du at så snart de prøver det, er folk virkelig interessert i den.

Doreen Winkler 12:37

Så i våre smaksprøver sørger jeg alltid for at vi har en rekke forskjellige viner. Så de begynner ikke med som en 10 år gammel hudkontakt på ett år. Det er vanligvis som evolusjon. Vi gjør det en gang i måneden. Vi liker et dypdykk som vi virkelig dypt inn i en bestemt region, og vi smaker på forskjellige druesorter i Spania. Søker og fortsatt. Og så lærer du mye om det. Så har vi faste smaksprøver som vanligvis også er som fra et bestemt land. Og ja, de er vanligvis bare, hvis de er nye, blir de veldig overrasket. Og de tror det faktisk er lettere fordøyelig, at de ville trodd det er, vet du, det er alltid sånn at folk alltid er litt redde. Noen ganger er det mitt, det er deilig, du vet, noe for alle i denne kategorien. Det er så, du vet, det kan være så nisje, men det er så bredt. Og på slutten av dagen er det forskjellige måter å lage den musserende vinen på. Det er ikke bare en oransje kjæledyrnøtt, det finnes forskjellige typer forskjellige typer. Og se på at det er mineralsk stille viner, det er floral, det er tropisk, det er umami, det er at det bare er et så stort spekter.

Jacy Topps 25:55

Så er det de du selger i butikken din? Er de i stand til å gå til alle 50 statene eller liker noen som kan logge på nettstedet ditt og kjøpe dem på den måten?

Doreen Winkler 26:06

Vi kan sende til de 44 statene.

Jacy Topps 26:09

Greit. 44 stater og din spesielle butikk? Er det en klubb? Eller er det har du viner du selger kun enkelt?

Doreen Winkler 26:20

Så vi selger ikke klubbvinene. Cupvinene er kun for klubben. Og så har vi omtrent, vi har alt mellom 70 og 100 appelsinviner i hyllene våre. Så de kan bare velges?

Jacy Topps 26:34

Ja, jeg kom inn i butikken din, hva var det for to år siden. Slik var det under COVID. Men det var, det var flott. Jeg elsket butikken din. Så jeg har bare et siste spørsmål til deg. Hva drikker du i disse dager? Hva er i glasset ditt?

Doreen Winkler 26:55

Så jeg har vært litt besatt av piquetter i det siste. Så de er bare laget av den andre pressen av skinn, litt vann og litt gjær. Det er bare superenkelt å drikke om sommeren. Og når du jobber så mye som meg, er det godt å drikke litt mindre alkohol. Og akkurat som en liten mengde på slutten av dagen eller ikke hver dag, selvfølgelig, en dag, men jeg liker også det kommer litt an på. Jeg er alltid i et annet humør. Du vet, hva parer jeg? Hva gjør jeg i kveld? Skal jeg til en venns tak? Hva tar jeg med? Jeg bare elsker Rhydian som om jeg kjeder meg veldig lett. Men med appelsinvin blir jeg ikke lei fordi det er så mye mer å utforske og så mye å drikke. Så som ja, jeg har drukket mye Piquette, og jeg skulle ønske flere ville lage PCAT til glede for vinprodusenter der ute. Det er så bra. Og men ja, jeg har liksom jeg er i et annet humør hele tiden.

Jacy Topps 27:56

Jeg er enig i det. Jeg elsker definitivt en som en fin kjølt piquette. Det er som om det ikke er noe bedre en god aperitiff, eller du kommer til å få litt mat, det er flott. Takk så mye for at du ble med oss ​​i dag, og jeg kan ikke vente med å komme innom historien din igjen. Jeg er så heldig at jeg bor i New York City.

Doreen Winkler 28:16

Tusen takk Jacy.

Jacy Topps 28:22

Fra de forskjellige hvite druesortene som brukes til lengden på maserasjonen. Mangfoldet er uendelig. Det er ikke rart appelsinviner; aka hudkontaktvin dukker opp på drikkemenyer overalt. Ok, så oransjevin lages faktisk ikke med appelsiner. Det vekker imidlertid innovasjon blant produsenter, og interessante samtaler og dialog blant vindrikkere. Og det er alltid en god ting. Hva er dine tanker? Hvis du likte dagens episode, elsker vi å lese anmeldelsene dine og høre hva du synes. Du kan sende oss dine kommentarer og spørsmål på e-post på podcasten hos Wine Enthusiast. dotnet. Og hei, hvorfor ikke fortelle dine vinelskende venner om å sjekke oss ut for å huske, du kan abonnere på denne podcasten på Apple, Google Spotify og hvor som helst ellers du hører på podcaster. Du kan også gå til wine enthusiast.com baklengde podcaster. For flere episoder og transkripsjoner. Jeg er Jacy Topps. Takk for at du lyttet.