Close
Logo

Om Oss

Cubanfoodla - Denne Populære Vinen Rangeringer Og Anmeldelser, Ideen Om Unike Oppskrifter, Informasjon Om Kombinasjoner Av Nyhetsdekning Og Nyttige Guider.

Kultur

Klimaendringer øker tradisjonell høstingspraksis. Hvordan en stor vingård klarer seg.

Vin er først og fremst et landbruksprodukt. Ekstreme klima påvirker det, og Klima forandringer , både naturlig og menneskeskapt, bare akselererer. Problemet er selvfølgelig ikke bare forhøyede temperaturer. Røyklukt , tørke, frost, flom, haglstormer og mye nedbør påvirker alle vingårdene. Den kollektive effekten av disse endringene på vinproduksjonen blir tydeligere over tid.



Denne uken satte jeg meg ned med Steve Peck for å diskutere. Peck er VP for vinproduksjon på J. Lohr vingårder og viner i Paso Robles , California, som han fører tilsyn med hele porteføljen av hvite og røde viner for.

Hør mens Peck forklarer hvordan han bestemmer når det er på tide å høste; forviklingene i høsteprosessen; hvordan ekstremvær påvirker J. Lohrs avling i år; hvis klimaendringer til slutt vil påvirke vinstilen hans; og hva J. Lohr gjør for å dempe klimaendringene i vingårdene.



  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo


Avskrift av episode

Transkripsjoner genereres ved hjelp av en kombinasjon av talegjenkjenningsprogramvare og menneskelige transkriberinger, og kan inneholde feil. Vennligst sjekk den tilsvarende lyden før du siterer.

Høyttalere: Steve Peck, Jacy Topps

Jacy Topps 00:08

Hei, og velkommen til Podcasten for Vinentusiast. Du serverer drikkekulturen og menneskene som kjører den. Jeg er Jacy Topps. Denne uken snakker vi om klimaendringer og deres innvirkning på innhøstingen. Vin er først og fremst et landbruksprodukt. Så ekstremt klima vil utvilsomt endre vinproduksjonen. Gjennom årene har vi sett snøstormer med rekordhøye temperaturer i Napa og Sonoma, skogbranner i Nord-Amerika og flom i Australia i Tyskland. Klimaendringer, både naturlige og menneskeskapte, er veldig reelle. Og dens innvirkning på vinproduksjonen blir mer og mer åpenbar. Så hvordan påvirker det vin? Jeg satte meg ned med Steve Peck for å diskutere. Steve er VP for vinproduksjon ved J. Lohr Vineyards og viner i Paso Robles, California, hvor han fører tilsyn med hele porteføljen av J. Lohr-viner. Så hør på en Steve som forklarer hvordan han bestemmer når det er på tide å høste innhøstingsprosessen; hvor ekstremt vær påvirker avlingen deres i år; om klimaendringer til slutt vil påvirke deres vinlagingsstil, og hva J. Lohr gjør for å dempe klimaendringene i vingårdene.

Jacy Topps 01:32

Hvert glass vin forteller en historie. Disse historiene avslører skjulte historier, smaker og lidenskaper, og noen ganger løser de opp våre mørkeste ønsker. Og Vinentusiasts nyeste podcast. Den kjente journalisten Ashley Smith dissekerer vinverdenens underliv. Vi hører fra folk som vet hva det betyr når produktene av kjærlighet og omsorg blir kilden til grådighet, brannstiftelse og til og med drap. Hver episode tar lytterne med inn i den mystiske og historiske verdenen av vinproduksjon og forbrytelsene som siden har blitt Vinfamous. Denne podcasten passer godt sammen med både vinelskere, historienerder og krim-junkies. Så ta et glass favorittvin og følg podcasten for å bli med oss ​​mens vi fordyper oss i vendingene bak tidenes mest sjokkerende vindforbrytelser. Følg Vinfamous på Apple, Spotify, eller hvor enn du lytter, og sørg for å følge showet, slik at du aldri går glipp av en skandale. Nye episoder slipper ut annenhver onsdag.

Jacy Topps 02:43

Hei, jeg heter Jacy Topps. I dag diskuterer vi høsting og klimaendringer. Min gjest er Steve Peck. Steve er visepresident for vinproduksjon ved J Lohr Vineyards og vin i Paso Robles. Velkommen Steve. Jeg er så glad for at du kan bli med oss ​​i dag.

Steve Peck 02:59

Takk, Jacy. Jeg setter pris på muligheten til å tilbringe litt tid med deg.

Jacy Topps 03:03

Så høstsesongen startet over hele den nordlige halvkule, og vinverdenen er veldig spent og travel.

Jacy Topps 03:11

For våre lyttere som ikke er helt kjent med prosessen, kan du raskt ta oss gjennom innhøstingstrinnene, som hva som går inn i den? Og avgjørelsene som må tas fordi det er en så veldig viktig del av vinproduksjon?

Steve Peck 03:25

Ja, så J Lohr, vi driver jordbruk i tre regioner i California, den opprinnelige regionen er i Monterey-området. I dag heter det den kongelige Seiko av Monterey, den er litt som Rodeo Drive. Du vet, virkelig et av de beste områdene i Monterey, veldig ideelt klima for Chardonnay Pinot Noir, vi har en 30 mål stor vingård oppe i St. Alena og Napa Valley og så faktisk 3000 dekar i Paso Robles dedikert primært til Cabernet Sauvignon.

Steve Peck 04:00

Så vi har vårt eget team av vingårdsledere og vindyrker som har jobbet gjennom året, du vet, fra beskjæring, til, du vet, vanningsprotokoller, skuddtynning, klyngetynning. Og når vi nærmer oss innhøsting, er stasjonen egentlig å samle inn prøver, få vinprodusentene våre du kjenner, inkludert meg selv ut på åkrene, smake og smaksette for optimalt modenhetsnivå før vi tar våre valgbeslutninger. Så i dag har vi mottatt vår første prøve av røde druer til laboratoriet vårt her. Det kommer til å bli en sen sesong og 2023 er varmt som klimaet har vært i hele det indre av USA med rekordhøye temperaturer og alle stater, du vet, Texas og Colorado kommer til tankene. Det det gjør er faktisk å skape denne typen gigantiske sugelyd fra Stillehavet og jetstrømmen bringer inn det

Steve Peck 04:59

Mye mer kald luft fra havet. Så, kyststripen fra Santa Barbara til Paso Robles, Monterey, Sonoma Napa. Det har faktisk resultert i den kuleste vekstsesongen vi har hatt siden 1999. Så hele staten forventer å ha en senere høst enn normalt igjen, på grunn av den kaldere luften som trekkes inn fra havet. Ok, så la oss, la oss gå tilbake et sekund når du sa at du plukker druer til den modenhet, hvordan gjør vinprodusenter det? Hvordan bestemmer du den perfekte modningen? Greit, så igjen, det er et analysenivå som på en måte ser etter et visst søthetsnivå eller sukkernivå i druene, den slags vil resultere i hvor mye alkohol det er i vinen. Men, du vet, et merke som J. Lohr ville gå til neste nivå, som egentlig er smaksmodenhet. Og vi ønsker å ha nok hengetid på vintreet til å utvikle den passende smaken. Så klassisk ville være fløytekrysset vårt, løse en tur, der hvis vi får sukkeret, akkurat der det burde være, hvis frukten fortsatt smaker gressaktig og grønt, vil den ha en grønn pepperkarakter over seg. Men det vil ikke ha utviklet noen av filene, som er en slags pasjonsfruktaromaer som vi trenger for å la frukten ha ekstra hengetid på vintreet for å oppnå. Så det er en klassisk en der jeg og Christian Barnhouse eller vinmaker for hvitvin var virkelig på patrulje for utviklingen av disse pasjonsfruktaromaene i Sauvignon Blanc for Chardonnay, vi ser etter å gå fra en slags grønt eple til kanskje mer en fersken , eller nektarin slags smaksprofil. Og røde druer, teamet vårt og meg selv inkludert, vi har på en måte utviklet en veldig interessant variant, som er at vi smaker druer fra rosiner, som er rundt 1. august, hvor druene blir fra grønne til røde, vi begynner å smak på det punktet for eventuelle negative smaker, som vil inkludere den grønne paprikaaromaen. Og så hvis, hvis vi får en fin, fruktig smaksprofil 1. august, vet vi at vi er klar for sesongen. Hvis vi får den grønne paprikasmaken, sulter vi faktisk vinstokkene fra all vanning. Og vi tar dem gjennom en tørkesyklus for å prøve å vri ut litt av den grønne paprikasmaken. Men når det kommer ned til den siste høstdagen for røde druer, er teknikkene ganske interessante, vi vil stikke noen druer i munnen, tygge den opp og spytte den ut. Og hvis juicen kommer ut av munnen min, litt grønn eller rosa, betyr det at den ikke er klar. Hvis saften som kommer som du spytter ut er fin og mørkerød, betyr det at fargen i skallene er klare til å rulle. Og vi kommer til å ha det veldig enkelt i gjæringen, vi skal kunne vite at disse druene vil gi fargen inn i juicen veldig lett. Og at vi ikke trenger å overarbeide vinen for å få fargen og som vil drive vår smaksprofil til en mer garvesyre-over-ekstrahert smaksprofil.

Jacy Topps 08:21

Jeg liker hvordan du beskriver at bare du vet som; dere har vinsmaking i vingårdene og putter den inn og spytter den ut. Akkurat hvordan vinanmeldere gjør det på samme måte?

Steve Peck 08:33

Ja, ja, det er ikke en det er ikke en, du vet, en pen prosess. Du vet, en del av den prosessen kan være å lete etter utviklingen av frøfarge. Så hvis frøene fortsatt er hvite og pittige, har de en tendens til å gi en bitter smaksprofil. Hvis de har denne fine, brune typen toasty utseende til dem. De kommer til å gjengi viner med veldig myke og tilnærmelige tanniner.

Jacy Topps 09:04

Vel, jeg er glad du tok opp versjon fordi du sa at det vanligvis er begynnelsen av august med klimaendringer. Påvirket det litt eller gjorde det ikke? Er det vanligvis den første uken i august?

Steve Peck 09:18

Ikke sant? Så bruk begrepet klimaendringer, og det er riktig begrep. Du vet, du vet, for 10 år siden ville vi ha snakket om global oppvarming, oppvarming snakk om du vet, at du vet at det varme indre USA på en måte resulterte i en kaldere kyststripe langs California. Og så ja, det kan variere, kanskje, du vet, pluss eller minus 10 dager, hvis vi har hatt en tørr vinter, har vinstokkene en tendens til å komme ut av dvale litt tidligere som knopp, så det tidligste er St. Patty's Day og omtrent det siste er litt etter aprilsnarr. Så du har en tendens til å sikre deg. Du vet mer mot det, vet du, midten av mars knopp, på en tørr vinter. Og igjen, og igjen, kanskje inn i den første uken i april på en våtere vinter, som vi hadde i 2023. Så, det er på en måte startpunktet for hele vekstsesongen, og det vil spille gjennom til blomstringsperioden, som vanligvis skjer i mai, de fleste tenker egentlig ikke på vinranker som en blomstrende plante. Men det er faktisk den har disse bitte bitte små blomstene. Og akkurat som en kirsebærblomst, ideelt sett vil hver blomst bli til et stykke frukt til en drue, eller til et kirsebær. Og så, slik at prosessen har en tendens til å være pluss eller minus 15. mai. Og så igjen, den brasen som er der vi går fra disse harde, sure, grønne bærene til du vet, myke, fargede og søte bærene begynner, du vet , alt fra for eksempel 25. juli til kanskje 8. august, et sted i den perioden. Og i år er det bra, vi er på den sene siden av det spekteret. Ok, så langt som modenhet og modning av druene, hvilken type vær som påvirker det, er det overdreven varme, overdreven fuktighet eller frost, som det som bremser modningen, eller det som fremskynder modningen. Ikke sant. Så det er denne typen Goldilocks temperaturbånd, for eksempel fra omtrent 70 til omtrent 85 grader Fahrenheit. Og så, i, så jo flere timer av døgnet du bruker i det lille temperaturvinduet, jo høyere blir fargeutviklingen vanligvis, det tar omtrent to uker fra strålene begynner før alle druene til gå fra grønt til rødt. Og hvis vi har et fint vindu med moderat temperatur, så spiller det ingen rolle om du vet at den daglige høyden kan være 90 eller 95, eller til og med 100, så lenge du har mange timer, dagtimer i de 770 til 85 -grader Fahrenheit-vindu. Så vi har gått tilbake og sett på postene våre gjennom årene. Og så når vi har en periode på den to ukers perioden med arrays hvor de går fra grønt til rødt, hvis vi har et høyere antall timer i den fine tempererte temperatursonen, ser vi en eksplosjon av farger utvikling i druene og i vinene som vi produserer to måneder senere. Ok, så du sa at det var varmere i år i Paso eller var det varmere? kaldere? Det er kaldere. Faktisk er det kaldere. I Paso og igjen, er de fleste vinproduksjonsregionene i California faktisk kaldere i 2023 enn normalt. Wow, det er så interessant. Ja, det er det virkelig. Og igjen, det er der begrepet klimaendringer er en bedre beskrivelse enn global oppvarming. Fordi er så varmt det er, som det er, mener jeg, isbreene smelter, de setter vanlige varmetemperaturer, skogbranner i Canada og Rockies, får den generelle varmen inn, vet du, det indre av USA er faktisk kan trekke inn kaldere luft utenfor Stillehavet og, du vet, inn på landmassen langs kysten av California som kanskje 20 eller 35 Miles strekker seg fra Stillehavet hele veien fra Santa Barbara til Mendocino.

Jacy Topps 13:43

Og nå et ord fra sponsoren vår, bruk en helg på å utforske noen ukjente druestrampeområder. Ligger bare noen minutter vest for Portland, i Oregons berømte Willamette Valley-opplevelse og eksepsjonelle intime vinverden, og til Walton Valley. avdekke mer enn 30 vingårder i verdensklasse uten folkemengdene. Nyt dusinvis av forskjellige varianter, alle lokalt dyrket og produsert i Pacific Northwest. Utforsk Tualatin Valley på Tualatin Valley tual@invalley.org.

Jacy Topps 14:26

Jeg vet at vinprodusenter i utgangspunktet høster druer for som en hvit drue høstes tidligere for de lettere vinene og de røde druene høstes litt senere. Er det større svingninger og høsttider på grunn av klimaendringer på grunn av det kaldere været i år?

Steve Peck 14:51

Ja, vi dyrker ikke våre hvite druer i samme region som vi dyrker våre røde druer. Så du får vi at du vet at vi dyrker Chardonnay. Og Samuel Blanc i det kjølige klimaet i Monterey til å begynne med. Så høsten vår for disse druene er omtrent på samme tid som vi modner Cabernet i Paso Robles i den varmere regionen. Når det er sagt, vet du, klimaendringens effekt er reell, vi har full tro på den. I noen tilfeller, i 2022, for eksempel, hadde vi rekordhøye temperaturer den første uken i september, med temperaturer som nådde enestående 105, til og med 110 grader i enkelte deler av vingårdene våre i Monterey. I så fall skulle du tro at druene bare ville modnes veldig fort, men det fungerer faktisk ikke slik, bladene på en vinranke eller stort sett hvilken som helst plante, du vet, du har den slags skinnende siden som vender mot solen. Og så er baksiden av bladet en slags uklar side og på den baksiden, eller de kalles steinhoggere eller stomata. Så egentlig liker svetteporer, og når det blir 105 grader, lukkes disse porene og vinrankene går i dvale. Og så vi ser faktisk en pause i vår modningsutvikling når vi ser temperaturer nord for 100 grader og vinrankene akkurat som å bli låst. De sluttet å fotosyntetisere, og de går på en måte inn i en overlevelsesmodus. Så det er virkelig interessant, du skulle tro at varmt vær bare ville få ting til å bli modne, men det fungerer faktisk ikke slik. Igjen, du er utenfor at du ikke har nok timer i det virkelig søte stedet Goldilocks-området mellom 70 og 85 grader, og vinstokkene er faktisk på en måte eller ikke så produktive i varmt vær. Det er så fascinerende. Ja, det er ikke intuitivt. Det er ikke en intuitiv vitenskap. Ja. Og så du sa at du har dekar plantet i forskjellige regioner i hele California. Er det riktig? Høyre, med 3000 dekar røde druer i Paso Robles de la har vi også rundt 1000 dekar som vi eier og dyrker i Monterey royal Seiko-regionen, og deretter litt over 30 dekar oppe på Pratt Avenue i St. Alena Napa Valley.

Jacy Topps 17:26

Så jeg er interessert i å vite om Napa Valley Acres fordi du vet, Napa hadde mye snø Napa og Sonoma hadde mye snø denne vinteren. Det er riktig. Ja. Gjorde det. Nei, jeg mener du hadde mye mer enn New York City. Jeg er her i New York City. Det var sinnssykt. Påvirket det vingårdene i det hele tatt?

Steve Peck 17:52

Det du vet, er det i den dvale sesongen. Så, du vet, det gir fin fotojournalistikk. Men jeg, du vet, visiret, du vet, de er gjemt bort for vinterdvalen. Og så selv når vi får en anomali som snø, i vingårdene, forstyrrer det virkelig ikke eplevognen så lenge vinstokkene er i dvale. Så, men det er vakkert å se.

Jacy Topps 18:19

Så du sa at du skulle høste litt senere i år? Hvor mye senere skal du høste

Steve Peck 18:28

Vi mangler forutsigelser om at vi vil fullføre innhøsting 10. november var i fjor, vi var ferdige innen 20. oktober. Så gjør regnestykket på det, det er 20 dager eller så forskjellige tre uker, tre uker forskjellige. Når det er sagt, har vi ikke plukket en eneste drue. Så vi sa at Mike Tyson sa at alle har en plan til de blir slått i ansiktet. Men du vet, vi er, vi er, du vet, vi lever alltid i håp om at dette kommer til å bli det beste bildet noensinne. Ingenting har skjedd så langt, og 2023 ville forhindre det. Men, du vet, igjen, du vet, rangering du vet, hvis det ender opp med å bli en våt oktober eller vi har en frost eller, du vet, noen hetebølger

Steve Peck 19:18

vi må tilpasse planen vår og virkelig gjøre magien vår i vingården slik du vet, ta druer av gjennomsnittlig kvalitet, du vet, og gjøre det beste ut av det i stedet for, du vet, noen av disse, noen av de flotte årgangene som 2021 Vi hadde en flott serie med årganger i 2012 2013 2014, hvor du vet, vinene ble bare laget i vingården, de var bare vakre hele veien gjennom livet der du vet at vi ville ha andre vanskeligere enn det er 22. være en av dem der vi snakket om at det var vinprodusentens årgang. Så det er egentlig på det punktet, vet du, det er opp til vinmakeren å bruke finessen sin til å blande ferdighetene sine for å virkelig tilpasse vinstilen for å virkelig finne på noe folk vil like?

Jacy Topps 20:06

Ja, det var definitivt mitt neste spørsmål. Hvis du må velge, vet du, tidligere eller senere, eller når du velger, er det ikke det ultimate modenhetsnivået du trengte. Hvordan har det påvirket gjæringsprosessen? Er det mer sukker mindre surhet? Eller vice versa?

Steve Peck 20:28

Ja, vel, det første vi skal gjøre er, du vet, hver vingård er ikke bare helt ensartet. Så hvis vi har en vingård som har, du vet, noen små åser og daler, du vet, merkevare som J Lohr, eller så sender vi teamet vårt dit, for å velge åssiden separat, og la den lille dalen frukten i dalen som ikke er varmestresset, du vet, ha tid på vintreet til å nå ideell modenhet. Det fancy ordet for det kalles en differensiell høsting. Så det er definitivt tidlig i lekeboken vår. Men du har rett, når det gjelder det som kommer til vingården, frukt som har blitt utsatt for for mye varme, vi vil se høyere alkoholer og vinene lavere surhet, vinene er faktisk ganske nydelige i det første halvåret i vingården, men de har ikke alltid friskheten eller strukturen til å virkelig være elskverdig. Så vi, igjen, tilpasser, du vet, en av tingene du kan gjøre hvis hele årgangen ble påvirket på den måten, du kan si, ok, vel, kanskje 18 måneder er vår normale tid og fat, vi kommer til å gjøre 14 måneder i stedet, få disse vinene, du vet, ut av fat og på flaske for å bevare litt friskhet, det ville vært en standard lekebok for oss for en varm årgang. Ok, så hva gjør Jay Lord i vingårdene for å dempe eller tilpasse seg klimaendringene? Et par ting. grunnstammevalg er en stor ting, der du har noen grunnstammer som er mer tørketolerante enn andre, får du bare ta den avgjørelsen en gang, ikke sant? Det er det du vet, du vet, det er en plantebeslutning. Vi har også gått for å tilpasse den en rekke av vingårdene våre der du kan se, du vet, en rad med vinstokker, og det er en liten vanningsslange som går langs bunnen av stakene der. Og du vil ha et lite vanndrypp eller ved hver vinranke, vi har på en måte gått dit vi faktisk vil ha, i de fleste tilfeller, to slanger. Så igjen, hvis frukten oppe i åssiden i den raden trenger vann, kan vi bare vanne de vinstokkene, som trenger vann og ikke hele raden. Så la oss si at du vet, noen av vinstokkene er på en måte nede, på lavere bakke, tyngre jord, de er, de er gode, vi trenger ikke å vanne hver vinranke i den raden. Så det er, det er ett eksempel. Vi har en annen hvor, du vet, druene har en tendens til å vokse oppreist naturlig. Men det er vanligvis en tverrarm og ledninger som espalier som vil holde, du vet, holde de skuddene i den oppadgående posisjonen, vi har liksom gått til disse, hvor de er omtrent to fot lange, og rager mot sør. side av vinrekken, og kanskje bare seks tommer til nordsiden. Så, det fungerer nesten som en kant av en baseballhatt, til der vi på en måte har vippet vinrankearkitekturen for å skape litt mer skygge på, for eksempel, solsiden av vintreet, den sørvendte siden av vintreet, akkurat som du vet, huset mitt, helt sikkert. Jeg mener, jeg vet, jeg har verandaen på denne på sørsiden av huset, og jeg har den på nordsiden, du vet, på en varm ettermiddag, du vet, min familie og jeg sitter ute på skyggesiden av huset, ikke sant? Vi vet ikke du, vi sitter ikke der ute i den brennende solen. Så, men og så har vi på en måte tilpasset espalierarkitekturen litt for å løse det.

Jacy Topps 23:55

Ok, så stort sett hver vingård har sin egen stil, og jeg vet at Jay Laura har sin egen stil. Tror du at klimaendringene til syvende og sist vil påvirke din vinlagingsstil? Tenker du på kanskje 1015 20 år framover? Ville du tilpasset en ny stil for vinproduksjon, en ny J. Lohr-stil?

Steve Peck 24:17

Vel, vi er absolutt åpne for deg vet, og ser på andre varianter som kan, du vet, på en måte støtte merkevaren vår. Cabernet francs og eksempel du vet, smaken profilerer mye som Cabernet Sauvignon. Men det er vi du vet, vi faktisk noen varianter krever mer vann enn andre bare naturlig. Vi snakker for eksempel om Seraj, fra Rhônedalen. Vi snakket om at det var en slags Hummer av store kamper. Med andre ord, det er gassslukeren. Serato går gjennom det bare pløyer gjennom vann og Cabernet Franc refererer vi til det som Prius du vet betyr at det er veldig økonomisk. Og vi vet det, så vi har faktisk sakte utvidet Cabernet Franc-plantingene våre og finner mer nytte for det, frukten ender opp med å bli blandet inn i vårt Cabernet Sauvignon-program på eller lavt program på, du vet, på en måte 5 % mengder. Men vi verdsetter vår erfaring med å dyrke denne variasjonen, og vi vil tro at hvis du vet at klimaendringene fortsetter. Og vi har erfaring med Cabernet Franc og vi vet at det vil tillate oss å spare vann, det kommer ikke til å kreve så mye vanning i vingården og det kommer til å være litt mer varmetolerant for disse , du vet, varmere temperaturer som vi ser i vingårdene. Men igjen, denne kyststripen, hvor pastoralene ligger, det er, det kan hende det ikke blir varmere her, det kan faktisk spille ut at vi blir kjøligere igjen, på grunn av det trekket som det indre av USA har skapt for oss å trekke enda mer kald luft fra Stillehavet. Så det er ikke helt intuitivt som du kanskje tror.

Jacy Topps 26:12

Ja. Steve, jeg har ett spørsmål til til deg. Eh he. Når alle druene er presset, og alt er i tanken, er gjærings- og høstingssesongen over. Og du det har vært en suksess. Hva er i glasset ditt? Hva drikker du?

Steve Peck 26:29

Vel, jeg tipper allerede hatten min til begeistringen rundt Cabernet Franc. Du vet, vi dyrker også noen Rhone-varianter her på J lore som kan være veldig forfriskende. Vi har en ny type luksuriøs ikonisk utgivelse kalt JLo eller signatur Cabernet Sauvignon. Så hvis jeg virkelig har lyst til å skjemme bort meg selv og tillate meg selv å bare ha det bra med alt det harde arbeidet, har jeg lagt inn, som, du vet, i situasjonen du beskriver, du vet, på en måte kjempet høstens kamp. Jeg har, du vet, jeg har vært tidlig oppe og vært på den hyper årvåkene vokteren av avlingen vår i vinproduksjonen vår, og jeg vil virkelig belønne meg selv. Det er flasken jeg skal trekke ut er fengselet eller signaturen Cabernet. Ja, og jeg vet at dere fortjener det. Alt det harde arbeidet.

Jacy Topps 27:22

Ja, tusen takk for at du ble med oss. Det har vært en glede å snakke med deg. Det var en fryd. Takk skal du ha. Jeg ønsker deg en veldig god og sunn høstsesong.

Steve Peck 27:33

Ok, og takk, Jacy og jeg setter stor pris på muligheten igjen til å snakke med deg.

Jacy Topps 27:44

Historien om klimaendringer er ikke bare en historie om høye temperaturer, det er røyklukt, tørke, frost, flom, haglbyger og mye nedbør. De påvirker alle vinmarkene. Klimaendringene er veldig reelle, og de akselererer bare. Sikker. Fremskritt innen teknologi og bedre vitenskapelig forståelse av hvordan druer dyrkes, hjelper absolutt vinprodusenter med å tilpasse seg klimaendringene. Men til syvende og sist er det opp til oss alle å bidra til å dempe det. Hva er dine tanker? Hvis du liker dagens episode, elsker vi å lese anmeldelsene dine og høre hva du synes. Du kan sende oss dine kommentarer og spørsmål på e-post på podcaster @ wine enthusiast.net. Og hei, hvorfor ikke fortelle dine vinelskende venner om å sjekke oss ut for å huske, du kan abonnere på denne podcasten på Apple, Google, Spotify og hvor som helst ellers du hører på podcaster. Du kan også gå til wine enthusiast.com backslash podcast. For flere episoder og transkripsjoner. Jeg er Jacy Topps. Takk for at du lyttet.